مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

اصلا نمیتونم ارتباط برقرار کنم

1,669 بازدید
سوال شده می 18, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط shayeste
سلام من دختر ۱۷ سالم. از جمع های شلوغ متنفرم بجز جمع های فامیلی البته. اصلا نمیتونم جمع های شلوغ دوستانه رو تحمل کنم. شاید یکی از دلایلم این باشه که نمی تونم مثل دیگران ارتباط برقرار کنم و این باعث میشه دیگران به من بیتوجهی کنن و این هم باز باعث میشه اخساس کنم که بود و نبودم براشون فرقی نداره و نسبت بمن بی تفاوت میشن. البته من تلاشمو میکنم که تا جایی ک بتونم با کسایی ک بیشتر تمایل دارم ارتباط برقرار کنم اما خب بازم بی توجهی میشه و من از جمع متنفرم و از حرف زدن در جمع و اعتماد بنفس پایین دارم که نمیتونم در سکوت جمع حرف بزنم یا وقتی همه بمن نگاه میکنن. مشکلم بدجور اعصابم رو خورد کرده.دوستان زیادی هم ندارم و در کل دختر اروم و کم حرفیم و ترجیح میدم بیشتر گوش بدم تا حرف زدن. اما حس میکنم بود و نبودم برای کسی مهم نیست و اینرو مطمعنم. میشه به من یه راه حل بدید برای راحت ارتباط برقرار کردن و بالا بردن اعتماد بنفس؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده می 18, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

دقت کنید که یک سری ویژگی های از جمله اینکه فکر می کنید دیگران به شما توجه دارند و یا اینکه مداوم رفتارهای خود و دیگران را بررسی می کنید تا حدودی از شرایط سنی شما نشعت می گیرد اما با توجه به اینکه در شما این افکار و احساسات شدت بیشتری پیدا کرده است و بر عملکرد شما تاثیر منفی داشته است و باعث ایجاد روابط محدود تر در شما شده است دیگر تنها نمی توان بیان کرد بخاطر شرایط سنی می باشد که البته شرایط سنی می تواند تشدید کننده آن باشد .

اما دقت کنید که شما از افکار خودتان تا میزانی در اینجا صحبت کردید وقتی افکار سرزنش گر دارید (از حرف زدن در جمع و اعتماد بنفس پایین دارم که نمیتونم در سکوت جمع حرف بزنم و...)و یا اینکه فکر می کنید دیگران به شما بی توجهی می کنند و... همه این افکاری که شما دارید باعث می شود که در عملکرد شما تاثیرات منفی داشته باشد و باعث کناره گیری بیشتر شما از دیگران شود تا از این طریق اعتماد به نفس خود را حفظ کنید و یا از سرزنش کردن و یا سرزنش شدن جلوگیری کنید .

دقت کنید که این سبک رفتاری نیاز به بررسی دقیق دارد و نمی توان یک نظری کلی بیان کرد که شما تغییرات زیادی را احساس کنید و بهتر است برای بهبود شرایط رفتاری خود با شناخت درمانگر چند جلسه مشاوره را دریافت کنید در کنار اینکه دقت کنید که سرزنش کردن خودتان کمکی در بهبود شرایط شما نمی کند بلکه شما با پذیرش ویژگی های مثبت و منفی خودتان و دیگران می توانید با یک توقع نرمال از خودتان و دیگران با آنها وارد ارتباط شوید چون وقتی بپذیرید که خودتان مشکلات و یا ویژگی های منفی دارید در اول می توانید جهت بهبود آن بهتر گام بردارید در کنار آن خودتان و یا دیگران را کامل در نظر نمی گیرید که رفتارهای خود و دیگران برایتان باعث شود که معنای دوست داشتنی نبودن بدهد .

سعی کنید در روابط اجتماعی خود با احساس خود روراست باشیم، سعی کنید احساساتی که دارید را با دوستان خود  در میان بگذارید. حتی اگر گمان کنیم که باعث ناراحتی آنها می شود. اگر می خواهیم با طرف مقابل خود ارتباطی معقول و منطقی بر پایه تفاهم داشته باشیم، بهترین روش روراست بودن و احساس خود را با وی در میان گذاشتن است. اگر مشکلی را حل نشده باقی بگذاریم و یا موضوعی را که بررسی و گفتگو درباره آن الزامی است به میان نکشیم، مثل این است که دمل چرکین و دردناکی را سر جایش گذاشته و به حال خود رها کرده باشیم اما زمانی که شما احساسات خود را بیان کنید و به دیگران نیز فرصت صحبت بدهید می توانید دیدگاهای خود را اصلاح کنید و از نشخوار فکرهای منفی جلوگیری کنید .

سعی کنید در ارتباطمان بیشتر نکات مشترک و مشابه را پیدا کنید مانند درس و علایق مشترکتان و توجه مثبت به آنها نشان بدهید . اهداف و نیازها و نگرانی ها را از نظر دوستتان  نگاه کنید و برای اینکه شرایط طرف مقابل را درک کنید باید امور او را از دید و نظر او ببینید و با پرس و جو از اموری که باعث نگرانی او شده، متوجه گردید، همین نکات مشترک زمینه های مساعدی هستند که زمینه همدلی و وحدت و تفاهم را بر روی آن می توان بنا کرد و شما می توانید رابطه بهتری را ایجاد کنید اما دقت داشته باشید که قبل از همه این موراد نیاز است آنچه که این افکار را در ذهن شما ایجاد می کند و تجربیات و احساساتی شما مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانید نتیجه گیری بهتری داشته باشید .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354790
دارای دیدگاه می 18, 2020 توسط بی نام
ممنون از راهنماییتون. ولی شرایط من جوریه که پدر مادرم فکر میکنند این یه مشکل ساده و عمومیه ک تو سنم پیش میاد و ممکنه خود به خود حل بشه. یکی دیگه از دلایلی که واقعا  واقعا نمیتونم با دیگران ارتباط برقرار کنم و تو جمع بشینم اینه که حس می کنم از هم سن و سالانم پایین ترم یعنی مثلاً خانوادم به چیزهایی از من گیر میدن که خانواده دوستانم با آن راحت کناراومدن و مشکلی باهاش ندارن. مثل آرایش، بیرون رفتن، طرز لباس پوشیدن. منم با این ها زیاد مشکلی ندارم و سعی میکنم هم مطابق با میل خودم باشه همم خانوادم. اما خب نسبت به جمع هایی که من میرم خیلی فرق دارم باهاشون. که این هم برام مهم نیست ک ظاهر اونا بهتره یا من. ولی من از اعتماد بنفسم حرف میزنم که سعی کردم خودم حلش کنم اما نمیشه و من علاقه دارم بیشتر با یکی دوتا از دوستای صمیمیم بگذرم تا با جمع دوستای معمولی اما خب شرایط خانوادم و حساسیتاشونم یه طرف
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,896 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 267 بازدید
1 پاسخ 233 بازدید
سوال شده سپتامبر 10, 2020 در دوستی یا نامزدی توسط بی نام
2 پاسخ 509 بازدید
1 پاسخ 107 بازدید
سوال شده دسامبر 28, 2020 در مشاوره تحصیلی توسط s83 حرفه ای (400 امتیاز)
...