مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

عشق از 14 سالگی

307 بازدید
سوال شده می 25, 2020 در قبل از ازدواج توسط عرشیا حرفه ای (1,220 امتیاز)
ویرایش شده می 25, 2020 توسط عرشیا
سلام اسم من عرشیا ست و 14 سالمه. همه چی از تابستان 98 شروع شد؛ تا اون موقع من واقعا فک میرم عشق، کشکه ، هوسه ، ولی چند ماه بعدش نظرم به هرچی که راجع به عشق بود ؛ کلا عوض شد. یه روز ، وقتی داشتم یکی از فیلم های ایرانی رو میدیدم چشمم به یه دختر افتاد؛  البته همون لحظه هیچ حسی بهش نداشتم. تا اینکه رسید به یه جای فیلم که یکی از بازیگرا به دختره گفت "چقد تو خوشگلی!" اینو که گفت من یه لحظه به خودم اومدم و یه حس کنجکاوی به این دختر پیدا کردم. اون واقعا خوشگل بود. - دیگه نمی خوام متنم زیاد کلیشه ای بشه - خلاصه بعد از دیدن بقیه فیلم هاش(البته اینو بدونید من می دونم نقشی که بازیگرا توی فیلم دارن واقعی نیست.) و چند تا مصاحبه دیگه کلا قیافش ، حرف زدنش ، خندیدنش همه چیزش ملکه ذهنم شده بود. من این قضیه رو که ازش خوشم اومده رو به مامانم هم گفتم؛ برادرم هم به طور کاملا اتفاقی و مزخرف فهمیده ولی به روش نمیاره. هر هفته حداقل یه بار خوابش رو میدیدم. من دچار افت شدید تحصیلی ، عصبانی زود هنگام و صد البته افسردگی شدم و این مسئله که من هیچ دوستی نه در مدرسه ، نه در کلاس زبان و نه در کلاس موسیقی ندارم هم افسردگیم رو دوچندان کرده. البته اینو هم بدونید که من می دونم که هنوز شرایط ازدواج رو ندارم (واضحه که من احمق نیستم) من تو این فکرم که با یه تحصیلات ، شغل پر درآمد ، یه خونه شیک تو 25 -30 سالگی برم خواستگاریش؛ البته اون موقع هم باهاش بیشتر آشنا میشم. امیدوارم متنم زیاد چرت و بچگانه نباشه. اینارو نوشتم ، تا اگه جایی رو دارم اشتباه میرم یا کارم کلا اشتباهه بگید. امیدوارم یه روانشناس جوابم رو بده نه هر کسی که از راه میرسه. ممنون.
1 پاسخ
پاسخ داده شده می 26, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

احساساتی که شما تجربه می کنی قابل احترام هست اما دقت داشته باش که نوجوانان زیادی در سن شما این احساسات را نسبت به افراد مشهور تجربه می کنند و با تمرکز زیاد بر آنها حالا به عنوان الگو و یا عشق سعی می کنند که آنها را دنبال کنند اما دقت کنید که اگر شما نتوانید تفاوت دنیای خیالی و عشق که شما تنها در ذهنتان در یک ارتباط یک طرفه ساخته اید را بررسی کنید و به شرایط سنیتان که در آن خیالپردزای و بزرگنمایی احساسات زیاد است توجه نکنید با تمرکز زیاد بر این موضوع باعث کاهش عملکرد در مسیر های دیگر چون درس خواندن می شوید .

با توجه به علایمی که از شرایط روحی خود بیان می کنید و همچنین افت تحصیلی که مواجهه شده اید بهتر است با مادرتان صحبت کنید و به صورت حضوری به روانشناس مراجعه کنید چون نیاز است که شرایط روحی و احساساتی که تجربه می کنید به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
02122354783
دارای دیدگاه می 26, 2020 توسط عرشیا حرفه ای (1,220 امتیاز)
صحیح ، با تشکر فراوان از شما.
دارای دیدگاه می 26, 2020 توسط عرشیا حرفه ای (1,220 امتیاز)
البته مادرم قضیه را می داند.
دارای دیدگاه سپتامبر 7, 2020 توسط بی نام
منم همین جوری بودم بخدا فراموشش میکنی
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,853 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 434 بازدید
سوال شده سپتامبر 4, 2021 در قبل از ازدواج توسط بی نام
1 پاسخ 380 بازدید
3 پاسخ 325 بازدید
سوال شده اوت 17, 2021 در قبل از ازدواج توسط بی نام
1 پاسخ 164 بازدید
1 پاسخ 237 بازدید
3 پاسخ 224 بازدید
...