مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

نگرانم واسه کسی که دوستش دارم که ترنسه

148 بازدید
سوال شده سپتامبر 13, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط Rosha
سلام من یه دختر 17 سالم که بهمن ماه 18 سالم میشه و توی مهر ماه همین پیش رو...یک سال میشه که با یه ترنس در ارتباطم.طرف من دوسال ازم کوچیکتره واول دبیرستان رو امسال میخونه.من اول فکری درباره * ترنس ها نمیکردم اما کمو بیش میشناختمشون...دبیرستان که رفتم چنین کساییو خیلی دیدم و بیشتریاشونم بابت اینکه تو چشم باشن و یا هردلیل دیگه ای داشت خودشونو ترنس معرفی میکردن.
حالا که توی این دوستی هستم،همو دوست داریم و خیلی همو میخوایم،اما حالا که اینجام و توی زندگیشم،به این فکر میکنم ممکنه که دارع اشتباه میکنه و اینهمه وابستگیمون بهم،بیشترین آسیب رو به خودش و زندگیش میزنم.نه میتونم برم نه میزاره که من برم...و اصلا دلمون نمیخواد جدا شیم.من هیچوقت به خودم اجازه ندادم سوالی درباره * وضعیتش ازش بپرسم چون حس میکنم یا ناراحتش میکنم یا سختش باشه و یا اصلا نخواد چیزی بگه...من حرفم این نیست که مثل دخترایی هستش که با تیپ و اخلاق پسرونه ظاهر میشن و هیچ مشکلی حتی ندارن و چون انگار مد شده اینجوری میکنن.
من نگرانم و هرچی میگذره روحم داره ضعیف تر میشه.چهار پنج ماهی هست بابت ایشون ناراحتم و حس بدی دارم چون فکرمیکنم دارم بهمش میریزم.من به شدت ممکنه زندگیشو مختل کنن و شاید در اینده،چیزی پیش بیاد که،بعد از دوره های درمانیش بخواد تصمیم بگیره و بخواد با جسمی که پاشو تو این دنیا گذاشته،بقیه * زندگیشو بکنه و بخاطر من نتونه تصمیم بگیره.من چیز غیر عادی ای ازش ندیدم تیپ و رفتار و اخلاقش کاملا پسرونس و میتونم به صد درصد بگم فیلم بازی نمیکنه...اما من واقعا نگرانم من با این حالم و زندگی ای که تو این چند ماهه واسه خودم درست کردم،دارم به اونم اسیب میزنم...پیش اومده یکی دوبار تو گروه پرسش و پاسخ ترنس ها و... دیده که بعضی ها چقدر مشکلات با خونوادشون دارن و نمیتونن چنج کنن و یا خودکشی میکنن،بهم چندبار جدی گفته که اگه نتونه از ایران بره و چنج نکنه،خودکشی میکنه و نمیخواد تو این زندگی باشه...و خب همش بابت ایندش میترسم.خیلیم میترسم چون ممکنه خیلی ضربه * بدی از من بوخوره،ممکنه بعدن بگه و بپرسه که من ازش دوسال بزرگتر بودم چطور نتونستم همه چیزو بسنجم و با ورودم به زندگیش،بهش اسیب بزنم.

من نمیدونم باید چیکارکنم و هرفکری میکنم بازم به بن بست میخورم،کل زندگیم شده بیخوابی و فکرکردن به ایندش،خودش و زندگیش،گریه میکنم اما کاری از دستم برنمیاد.

من به سنی رسیدم که میدونم عشق و دوست داشتن چقدر مقدسه و نباید با هرکسی تجربش کرد،اما پذیرفتم که این ادمو دوست داشته باشم و خطراتو احتمالاتو بجون بخرم و واسش همه کار بکنم و یاد گرفتم از چیزی یا کسی تو زندگیم نترسم. اما بازم نمیدونم چمه.
نگران خودم اصلا نیستم،نه احساساتم نه زندگیم.فقط میگم هرچی میگذره وابستگیمون بیشتر میشه و سخت تره واسش که چیکارکنه اونم حالش دست کمی از من نداره.و خب من تازه به ذهنم رسید که یه مشاور میتونه کمک کنه یا نه!!!!!!!
1 پاسخ
پاسخ داده شده سپتامبر 13, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

احساسات شما قابل احترام هست اما دقت کنید که هردوی شما در سن نوجوانی قرار دارید و در این سن اینگونه موضوعات اهمیت بیشتری پیدا می کند اما موضوع مهم این است که شما توجه کنید که حتی اگر ایشان ترنس تشخیص گذاری شوند یعنی در زمان فعلی دختر باشند و ترنس مرد تشخیص گذاری شوند چه از نظر پروسه روانشناسی و چه عمل های جراحی که نیاز است برای ایشان صورت گیرد این فرد باید پروسه سختی را سپری کند و در این مسیر شما نمی توانید به ایشان کمک کنید و این فرد نیز بهتر است تا رسیدن به ثبات کامل هویتی و طی کردن این مسیر وارد اینگونه روابط نشوند چون می تواند هم برای خود فرد و هم فرد مقابل آسیب های زیادی را به دبنال داشته باشد .

بهتر است در کنار احترامی که برای ایشان قائل هستید مسیر تصمیم گیری را برعهده خود ایشان قرار بدهید تا با مراجعه به روان درمانگر و روان پزشک این مسیر شناخت را طی کنند چون ممکن است ایشان اصلا ترنس نیز نباشند و در کنار آن شما نیز در کنار احترام به احساس دوست داشتنتان از تصمیم گیری هیجانی و وارد شدن به اینگونه روابط خوداری کنید تا بتوانید مسیر رشدی خود را بهتر طی کنید .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,875 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 410 بازدید
5 پاسخ 280 بازدید
2 پاسخ 460 بازدید
1 پاسخ 194 بازدید
سوال شده مارس 21, 2020 در دوستی یا نامزدی توسط ....
2 پاسخ 571 بازدید
4 پاسخ 243 بازدید
1 پاسخ 237 بازدید
2 پاسخ 1,164 بازدید
سوال شده سپتامبر 11, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط hosseink0522 ممتاز (120 امتیاز)
...