مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

وسواس فکری مربوط به اتفاقات گذشته

531 بازدید
سوال شده مارس 12, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام 1 نشانه گذاری شده
نمایش از نو مارس 13, 2021
سلام و خسته نباشید . من یه پسر 21 سالم. تقریبا از 5 ماه پیش، یه حالتی در من بوجود اومد، که باعث شد من به یه اتفاق ناجوری که وقتی 13 سالم بود برام پیش اومد مدام فکر کنم و درگیرش بشم به نوعی که اصلا شب و روز من کلا مختل شد با این تفکرات.خیلی خلاصه وار بگم، من تونستم اون قضیه 13 سالگی رو بگذرونم و حتی به نوعی یه جور تلافی این قضیه هم در بیارم و به قول معروف غیضم رو خالی کنم. الان نسبت به پنج ماه پیش خیلی خیلی بهتر شدم و کلا رو به بهبودم امااا ، مشکل جایی میشه که هنوزم ، مثلا وقتی یه مطلبی یا جکی یا شوخی یا هر چیز دیگه که میبینم و یا میخونم ، که مثلا به نوعی شباهت داره یا حتی شباهت خیلی خیلی کم و اصلا غیر مستقیم ، مربوط به این ماجرا ، یهو نا خود آگاه میاد تو ذهنم اون اتفاقات، و باعث میشه مثلا لذت کامل رو نبرم ! و واقعا آزار دهنده هست. باز هم میگم حال من خیلی بهتره و نتایج بهتری دست یافتم ولی میخوام بدونم برای درمان این که فورا یه چیز مشابه میبینم یاد اون قضیه میوفتم و باعث درگیری کلا فکرم میشه برای مثلا پنج دقیقه، اینو چیکار کنم اینقدر آزار دهنده نباشه ؟ اصلا آیا این وسواسه ؟ باز هم میگم 5 ماهه اینطوری شدم و از اون حالت خیلی بد الان خیلی بهتر شدم، با یکی از آشنایان که مشاور هست خیلی کمک گرفتم ، میخواستم بدونم واقعا این اختلال میتونه یه وسواس باشه یا نه ؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 13, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

این افکار می تواند نشان از وسواس فکری داشته باشد اما نیاز است که این رخدادی که مداوم در ذهن شما بررسی مجدد می شود نیز ارزیابی شود چون به نظر می رسد که در روان شما معنای زیادی برای این اتفاق وجود دارد که بعد از سالها هنوز هم برای شما تجربه می شود .

در این مسیر برای اینکه بتوانیم به شما کمک کنیم نیاز به تعامل مستقیم و بررسی دقیق شرایط و افکار و احساساتی می باشد که در گذشته و در زمان فعل تجربه می کنید.
دارای دیدگاه مارس 13, 2021 توسط بی نام
ممنون. اگر بخواهم مفصل به شما بگم چه رخدادی بوده، کمی طولانی میشود و ظاهرا اینجا نمیتوان آن را تایپ کرد چون اجازه متن بلند نمیدهد.یجور سو استفاده موقعیتی از من بود پسرخاله من که 16 سالش بود سه سال از من بزرگتر بود، نمیخوام بگم تجاوز یا سو استفاده جنسی مستقیم، چون یکار دو طرفه بود، دخولی صورت نگرفت اما به هرحال همان کار هم زننده بود.به هرحال بیشتر یک سو استفاده موقعیتی بود به این مفهوم که اون برای رفع این کنجکاویش در اون سن، با من اینکارو کرد چون بهش اعتماد خاصی داشتم! من مثلا همسن های خودم تو همون سن رو مسخره میکردم ولی وقتی این میومد میگفتم که خب این همچیز رو بلده و عقلش میرسه،تهران زندگی میکردن وقتی میومدن شهرستان انجام میشد یعنی روزانه نبود! اما خب این قضیه یک سال و نیم بیشتر طول نکشید، بعدش این کار دو طرفه ، یک طرفه شد، به این صورت که گفتم اگه باز خواست بیاد، خب بیاد، ولی من دیگه نمیکنم! جالب بود !!! میومد و میشه تقریبا دو سه سال این کار فقط شد یک طرفه ! با اینکه دخولی صورت نگرفت اما نقش یک مفعول را قشنگ بازی میکرد! (ادامه در کامنت بعد)
دارای دیدگاه مارس 13, 2021 توسط بی نام
وقتی من 17 سالم شد(اون 20 سالش بود دانشگاه رو داشت تموم میکرد داشت میرفت سرکار، دختر اینا هم قشنگ دور و برش بودند خانوادشم چندان فشاری در این خصوص دوست دختر و.. بهش وارد نمیکردند برخلاف خانواده من، من هنوز اون موقع دبیرستانی بودم سال چهارم) خلاصه دیگه گفتم بسه! من که همجنسگرا نیستم! واقعا همجنس باز هم نیستم! چون هیچ لذتی از این کار نمیبرم! اصلا حال نمیداد شاید عجیب باشه گفتنش ، ولی من وقتی خودارضایی میکردم چند برابر بیشتر لذت میبردم تا این میومد و... به هرحال شما فرض کن، داری این رو یه دختر تصور میکنی! مثلا دختر همسایه! که بزور برانگیخته بشی! یا مثلا فیلم ناجور نگاه میکردم، این مشغول میشد بکار منم اون فیلم رو نگاه میکردم که مثلا برانگیخته بشم تصور میکردم که این اونه تا کمی بهم حال بده! ببین چقدر بدبخت بودیم! خلاصه...گفتم که مثلا من تو این مدت به نوعی ازش بهره کشی میکردم، که فرضا تجربه سکس دهانی یا ... با جنس مخالفم که داشتم باهاش سکس میکردم در آینده داشته باشم(که البته تصورم کلا اشتباه بود) اما به هرحال دیگه گفتم بسه! من اگه واقعا همجنس باز هم باشم ، باید برانگیخته باشم ، باید عاج این کار باشم، باید برای اینکار دست و پا بزنم و... برخلاف اون که بزرگتر از من بود، الان میفهمم که من درواقع بزرگتر محسوب میشدم عقلم بیشتر میرسید حداقل تو این زمینه! دیگه اونجا گفتم نه! بسه دیگه! حتی بعد تر ها بازم میومد مثلا شوخی اینا میکرد که باهاش اینکارو بکنم، گفتم برو خجالت بکش بزرگ شدی! (واقعا برام عجیب بود، البته خب یه مقدار شیت میزنه رفتارش، ولی احتمال اینکه گی باشه هست به هرحال! به هرحال اینکه اون چی هست چی نیست برام مهم نیست!) (ادامه در کامنت بعد)
دارای دیدگاه مارس 13, 2021 توسط بی نام
ویرایش شده مارس 13, 2021
خلاصه، من به این نتیجه رسیدم که این کار مبتذله ! اینکار زشته! من واقعا اینکاره نیستم پس نباید دیگه ادامش بدم! خلاصه گذاشتمش کنار(وقتی هنوز 17 سالم بود)، من اصلا وسواسی رو این قضیه نداشتم! هرچی باشه به هرحال ایشون تقاص اینکارو پس داده به نوعی و برای منم دیگه مهم نبود. قبلا یه سری افکار کمال طلبی داشتم.مثلا میگفتم فقط یک دوست دختر پیدا میکنم فقط با همون ازدواج میکنم فقط با همون تا آخر عمر، که مثلا همه اینگونه تجربات رو فقط با یه نفر داشته باشم، که البته این وضعیت و این حالت تموم شد بعد. هیچ مشکلی من نداشتم تا اینکه 5 ماه پیش اومد ... یهو یه حسی ایجاد شد در من، که یاد این جریان بخصوص اون دوران 13 سالگی افتادم! اول میگفتم که من مرد نیستم! من یه مرد واقعی نیستم و ... من گی هستم من مرد کامل نیستم من بدبختم و... تا اینکه بعد ها نشستم کلی گفت و گو کردم صحبت کردم به این نتیجه رسیدم کدوم فلان فلان شده ای در 13 سالگی به مردانگی رسیده که من بخوام برسم؟هی بررسی کردم ببینم رفتارم ظاهرم اون زمان مشکلی داشت؟ میدیدم نه! باطنا لذت میبردم؟ میدیدم نه! اصلا یه چیز که خیلی خوب یادمه همون زمانیه که این کاری که منم بکنم به شدت بدم اومد و دیگه گذاشتمش کنار و بعدش اون دو سه سال یک طرفه بوجود اومد!!! بعد وضعیت خیلی بدی بود مثلا فرض بگیر این موسیقی بود که عاااشق بودم، الان میگفتم : نههه من حق ندارم اینو گوش بدم من لایقش نیستم! این فیلم یا سریال که اصلا بیان گر شخصیت من بود اینقدر دوستش داشتم، دیگه گفتم نهههه من لایق اینا نیستم من آدم پستی هستم من حق ندارم اینا رو گوش بدم و... ! (یجور حالت کمال طلبی هم بود) مثلا من حق ندارم یک همجنسباز رو مسخره کنم، حق ندارم مثلا فلان فحش یا جک و ... بگم چون شامل منم میشه و من حق ندارم اینو بگم اونو بگم و... (با اینکه 4-5 سال از آخرین باری که اون اتفاق افتاد میگذشت و من دیگه تکرار نمیکردم و به مبتذل بودن کارم ایمان داشتم و پشیمون بودم ولی خب مشکلی برام ایجاد نمیکرد! میگفتم مثلا گذشته بوده دیگه نیست اینطوری و...)
ولی خب گذشته برام مهمه! من تو گذشته گیر نمیکنم،ولی همیشه به یاد میسپارمش! اما خب متاسفانه اینبار انگار گیر کردم!
الان همون طور که در اول گفته بودم ، خیلی خیلی بهتر هستم.دیگه اینجوری کمال گرایی و.. ندارم. ولی خب بازم ، این فلش بکه یهو میاد.... این بود همه جریانم امیدوارم بخونید همه رو(ادامه در کامنت آخر)
دارای دیدگاه مارس 13, 2021 توسط بی نام
فلش بکه اینجوری میشه که وقتی میاد، اصلا نمیذاره تو اون موقعیت لذت کامل رو ببرم! مثلا وقتی دارم موسیقیمو گوش میدم، یهو میاد! بعد میره! عین یه درد مضمن ! یهو میگیره ، یهو ول میکنه، مثلا 4-5 دقیقه از وقتمو الکی الکی ازبین میبره.یا فیلم مورد علاقمو میبینم. با اینکه هیییچ گونه ارتباطی بین اینا وجود نداره کلا! ولی خب سر این جک و طنز و... بیشتر میاد! من فهمیدم گی نیستم!یعنی دیگه هرچی باشه من مستقیما یه تجربه ای کردم فهمیدم اگه از چیزی خیلی بدم بیاد همین گی و همجنسگرایی و بازیش هست! من تمام تصورات و عشق و عاشقیم با دختره! کلا تو این زمینه هیچ ترس یا نگرانی ندارم برطرف شدس! به این مردانگی بی صاحاب هم شک ندارم! ولی خب ... این فلش بک منو اسیر کرده! اینم بگم ! این قضیه واقعا در حد یک پَست تراما یا مثلا یه تراژدی نیستا !! من اوایل تا این حد برده بودمش بالا!!! ولی منطقی بخوایم نگاه کنیم اصلا چیزی در این حد نیست! یه خطری رایج در دوران پسرانگی نوجوونی به قول معروف! یه خطر رایجه برای پسرا ممکنه اتفاق بیوفته ولی خب ، فرقش اینکه ممکنه دو پسر هم سن از روی کنجکاوی و نفهمی و عدم آموزش همچین کاری کنن یه مدت، برای من قضیش یه مقدار فرق میکنه! مثلا کسی که باید اون سن ازم مراقبت میکردم یا هوامو میداشت، آقا خودش ک*نی از آب در اومده ! یعنی اصلا اوضاع ناجور... با اینکه من به نوعی غیضم رو خالی کردم، ولی خب بازم این فلش بکه هست! همش هم 5 ماه شروع شده تا قبل اون نبود
دارای دیدگاه مارس 26, 2021 توسط بی نام
ببخشید پاسخ نمیدید ؟
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,544 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 329 بازدید
0 پاسخ 171 بازدید
0 پاسخ 103 بازدید
1 پاسخ 556 بازدید
1 پاسخ 183 بازدید
سوال شده می 15, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط ناشناس
1 پاسخ 316 بازدید
...