مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

تا چه حد افزایش قد

57 بازدید
سوال شده ژوئن 10, 2023 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
سلام خسته نباشید
من ۱۵ سال و ۵ ماهمه و قدم ۱۷۱ هست
ورزش کشتی هم حدود یک ساله که انجام میدم میخوام ببینم باعث جلوگیری از رشد قد میشه این ورزش ؟
حدودا تا چه حد افزایش قد دارم؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئن 11, 2023 توسط بی نام
سلام. کشتی یک ورزش فوق‌العاده است که فواید بسیاری برای سلامتی دارد. اما از آنجایی که قد افراد تحت تأثیر عوامل ژنتیکی، تغذیه، شرایط پیشینه پزشکی و عوامل محیطی دیگر قرار می‌گیرد، نمی‌توان به صورت دقیق پیش‌بینی کرد که کشتی به چه میزان در رشد قد تأثیر دارد.

در هر صورت، تحقیقات نشان داده است که فعالیت‌های ورزشی منظم و درست، غذای سالم و استراحت کافی همگی به رشد سالم و طبیعی بدن کمک می‌کنند.  برای افزایش قد، بهتر است ورزش‌هایی که از کشش اطراف عضلات اسکلتی مانند شنا، بسکتبال، والیبال و گرم کردن حین یوگا استفاده می‌شوند را در برنامه ورزشی خود بگنجانید.

در خصوص رشد قد شما، باید به نکات زیر توجه کنید:
1- بعد از ۱۵ سالگی، افراد به طور عمومی دیرتر رشد می‌کنند و دوران رشد آن‌ها به طور عمومی کوتاه‌تر است به این دلیل که بیشترِ سلول‌های بقایای جنینی ندارند.
2- ارث می‌تواند بسیاری از جنبه‌هایی مانند قد را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین، شایسته است به اندازه‌گیری قد، نتایج آزمایشات پزشکی و مشاوره از پزشک مراجعه کنید تا بتوانید نسبت به پیش‌بینی رشد آینده خود اطمینان حاصل کنید.

در کل، ورزش کشتی برای تقویت سلامتی عضلات و قوام بدنی مناسب است و به طور میانگین احتمالاً رشد قد را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. استفاده از مواد غذایی سالم و تغذیه خوب هم به صورت قابل توجهی می‌تواند در رشد قد به کمک شما باشد.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,332 کاربر

سوالات مشابه
0 پاسخ 258 بازدید
1 پاسخ 64 بازدید
1 پاسخ 180 بازدید
1 پاسخ 239 بازدید
1 پاسخ 22 بازدید
1 پاسخ 45 بازدید
1 پاسخ 268 بازدید
1 پاسخ 196 بازدید
سوال شده فوریه 16, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
...