مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

احترام به حریم فرزندان

101 بازدید
سوال شده می 26, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط Alireza
سلام من ۲۰ سالمه وهنوز پدرم گوشی منو هر روز به بهانه  اخبار چک میکنه و من واقعا چیز بدی ندارم ولی دوست ندارم که میره چت من با دوستام رو می خونه و واقعا عصبانی میشم یا مثلا وقتی با دوستم ۳۰ دقیقه صحبت میکنم می پرسه کی بود؟ میگم دوستم بعد میگه میدونم دوستت اسمش چی بود ؟بعدش میگه چی میگفت . خب من شاید نخوام توضیح بدم . پدر من مذهبی هست واز بچگی خیلی سخت گیر بود در ضمن من افسردگی دارم و اون اصلا رعایت نمی کنه و فقط می خواد خیال خودش راحت شه که بچش ایرادی نداشته باشه . خواهرم هم وقتی هم سن من بود همین اوضاع رو داشت ولی الان براش کمتره ولی من پسرم و با یه دختر فرق میکنم به نظر من این تربیت کردن نیست . این کارا مدیریت کردنه.. من هنوز هیچ حریم شخصی ندارم مادرم هم بدون اجازه میره سر کشو کیف و وسایلم . لطفا راهنمایی کنید وبگید که چیکار کنم که این کارا نکنند و احترام بذارند. ممنون در ضمن من تا حالا ندیدم هیچ پدر ومادری این قدر سخت بگیرند ینی اونا بچه هاشونو دوست ندارند؟
الانم دانشجو هم و پدرم حتی اگ یه دختر خانومی بیاد پیوی واز من جزوه بخواد هم به چشم بد نگاه میکنه و میگه جوابشو نمی خواد بدی بد خودش پاک میکنه و پیام اون طرف هم دوتا تیک می خوره ومن جواب ندادم.لطفا زود تر جواب بدید
2 پاسخ
پاسخ داده شده می 27, 2020 توسط .
باهاشون صحبت کنید.
پاسخ داده شده می 31, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

قابل درک می باشد که نداشن حریم شخصی برای شما می تواند با فشار روحی زیادی همراه باشد و در این مسیر سکوت می تواند باعث شود که این رفتار اشتباه پدر و مادرتان تایید شود شما در کنار احترامی که برای ایشان قائل هستید در زمان مناسبی به هردوی آنها بیان کنید که نگرانیشان را درک می کنید اما میخواهید که آنها نیز به استقلال شما احترام بیشتری بگذارند تا شما به عنوان یک فرد بالغ مسیر رشدی خودتان را طی کنید .

این رفتارها به معنای دوست نداشتن نیست بلکه وابستگی و نگرانی زیاد والدین باعث می شود که بخواهند از در معرض خطر قرار گرفتن فرزندانشان جلوگیری کنند و این باعث می شود که رفتارهای تحت کنترل بیشتری داشته باشند که استقلال فرزندان را زیر سوال می برد آنها مسیر اشتباهی را برای بیان نگرانی و احساسات خود انتخاب کرده اند و این معنای دوست داشتن می دهد اما با بیان اشتباه و مسیر اشتباه
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,673 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 281 بازدید
0 پاسخ 127 بازدید
سوال شده مارس 7, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
12 پاسخ 1,516 بازدید
3 پاسخ 302 بازدید
3 پاسخ 363 بازدید
...