مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

ترک خودارضایی پسر ۱۵ساله

213 بازدید
سوال شده سپتامبر 12, 2020 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
سلام من پسر ۱۵ساله هستم که هفت یا هشت ماه گرفتار گناه خودارضایی شدم هر بار که این کار را انجام میدهم پشیمان میشوم سریع به سراغ خواندن دعا و نماز میرم اما یکی دو روز بعد دوباره آلوده میشوم در مدرسه مان یک پسری بود به این گناه آلوده شد حتی در مشهد و ماه محرم این کار را انجام میداد من در آن زمان هنوز الوده نشده بودم بچه مذهبی هم بودم هنوز هم هستم اما این گناه تمام اعمال خوب من رو خراب کرده من در مدرسه یک خط.یک خط رو دفتر یا دیوار یا صندلی نکشیدم یک پفک هم رو زمین نریختم و به این مسائل خیلی اهمیت میدم خلاصه به اون پسره گفتم حداقل حرمت محرم رو نگه دار در ان ماه اینکار رو نکن حالا خودم در محرم امسال دهه اول ماه محرم به روضه میرفتم حتی درامسال زیارت ناحیه مقدسه هم نصیبم شد که تا حالا توفیقشو نداشتم  دهه اول من کلا سیاه پوش و عزا داربودم و هنوز هم هستم اما دوهفته بعد دوباره به گناه خود ارضایی آلوده شدم با اینکه قبل از ماه محرم توبه کردم که در اون توبه گفتم دیگه این گناه تموم شد چون احساس میکرد امام حسین اشک ها و توبه منو دیده اما من دوهفته بعد حرمت این ماه رو شکستم البته دفعه اول که تو این ماه آلوده شدم این قدر گریه کرده بودم که چشمام رو از شدت سوختن نمی تونستم باز کنم ولی امان از هوای نفس دو روز بعد دوباره آلوده شدم الان از خودم بدم میاد احساس میکنم امام حسین دیگه منو نمی بخشه لطفاً کمکممم کنید!!
2 پاسخ
پاسخ داده شده سپتامبر 12, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

احساسات و نیازهای شما قابل احترام هست اما دقت کنید که این احساسات و اضطراب و احساس گناهی که دارید از عوارض خودارضایی نیز محسوب می شود .

برای ترک خودارضایی نیاز است که شما بدون سرزنش کردن خودتان و نادیده گرفتن احساسات و نیازهایی که دارید بهتر است با بینش به آسیب های جسمی و روحی که می تواند برای شما داشته باشید در این مورد تصمیم گیری کنید که این رفتار را ترک کنید دقت کنید که شما در سن رشدی هستید و مخصوصا برای رشد قدی نیاز است که شرایط بدنی شما نرمال باشد که خودارضایی با گرفتن ارنرژی زیاد و آسیب هایی که دارد می تواند برای شما آسیب زا باشد .

در این مسیر نیاز است بنویسید که در چه زمان هایی تحریک می شوید و چه عواملی باعث می شود که شما این نیاز را بیشتر تجربه کنید و در کنار آن زمان و مکان خودارضایی را برای خودتان مشخص کنید تا بتوانید آن را مدیریت بیشتری کنید و سعی کنید تایم تنهایی در ان زمان و مکان را کاهش بدهید و در کنار آن عوامل محرک را حذف کنید تا بتوانید به مرور  نتیجه گیری بهتری داشته باشید .

اگر میزان خودارضایی شما بیش از یکبار در هفته می باشد نیاز است که شما به مرور آن را ترک کنید مثلا هفته ای یکبار در زمان و ساعت مشخص بدون عوامل بیرونی این کار را انجام بدهید و بعد ان را به دو هفته یکبار و بعد به همین روند بیشتر کنید تا بتوانید این نیاز را بهتر مدیریت کنید .

در کنار این موارد خودرن تغذیه مناسب ، ورزش ، کاهش زمان های تنهایی ، کاهش روابط و صحبت با همسالان در مورد این رفتار و نیازهای جنسی ، انجام کارهای هنری و ورزشی و... که دوست دارید و همچنین برنامه داشتن برای زندگی روزانه می تواند کمک زیادی به شما کند تا شرایط بهتری را تجربه کنید.
پاسخ داده شده سپتامبر 12, 2020 توسط AFSANE
سلام .تو شرطی شدی ک خودارضایی کنی و بعد طلب بخشش کنی.اصلا خودت رو سرزنش نکن و اینو بدون که سرزنش بدتر باعث میشه بری سمت اون کار و اصلا خودتو سرزنش و مقایسه نکن با همسالات و همسنهات،همجنسهات و اینرو بدون ک نوجوانان زیادی اینکارو میکنن،ادامم میدن و حتی پشیمون هم نیستن،چون میگی چ فایده منکه هزار بار اینکارو کردم و اینم روش.میل جنسیتو کنترل کن،از محرک ها استفاده نکن،گرمیها رو کمتر استفاده کن.
سعی کن تو تنهایی خیلی نری و فیلم ببینی و اونکارو تکرار کنی‌.همیشه گام اولتو کوچیک بردار،کم کم دفعاتو کم کن،یه روزه نشه که بخوای کاملا ترک کنی و دیگه اصلا فکر و خیال حنسی نداشته باشی،گام ب گام با ارداه قویتر از قبلت که باهاش تونستی ترک کنی پیش برو.
گریه کردن ها،لج با خودت و بقیه،آسیب زدن به خودت و بقیه،احساس گناه و سرزنش ها هیچ کمکی نمیکنن.شاید خودترو فردی بدونی که باید حتما
جواب کارهاتو بگیری اما بدون که انسان خطاکاره،هیچ کسی کاملا پاک و بی عیب نیست و توجه به اینکه تو نوجوانی،نوجوانی یه بحرانه وگرایشات و حساسیتها به جنس مخالف شروع میشه،هویت فردی و اجتماعی در حال تکامله،میل جنسی به تاثیر از هورمونهای جنسی زیاد میشه،مخصوصا پسرای نوجوون که به بیشتر به سمت تماشای فیلمهای مستهجن و خودارضایی میرن و نیازهای جنسی مردها بالاتر از زن هست و مرد ها نسبتا کمتر روی غریزه جنسیشون کنترل دارن اما زن ها نه!
این روند طبیعی بلوغته اما خودارضایی هات باید کنترل بشه و این راه درستی برای پاسخ به نیاز جنسی توی نوجوانی نیست،توی این دوره باید هدف آینده باشه،استعدادها کشف بشه و شکوفا بشه.و حتما معضلات جامعه
و نوجوانان،مشکلات و عوارض خودارضایی و موارد مهم در مورد خود مراقبتی و سلامت روان باید بهشون توجه شه.
از منابع معتبر در مورد راه های ترک خودارضایی میشه کمک گرفت و هرگز امیدت رو نباید از دست بدی
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,066 سوال

27,830 پاسخ

29,382 دیدگاه

2,567 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 592 بازدید
سوال شده ژوئیه 11, 2020 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
1 پاسخ 79 بازدید
سوال شده 9 فوریه 2024 در آموزش جنسی و زناشویی توسط AN UNKNOWN PERSON ممتاز (100 امتیاز)
2 پاسخ 221 بازدید
1 پاسخ 372 بازدید
0 پاسخ 148 بازدید
سوال شده اوت 7, 2023 در مشاوره رایگان فردی توسط amir hossien ممتاز (100 امتیاز)
1 پاسخ 358 بازدید
سوال شده نوامبر 15, 2022 در اعتیاد و درمان ها توسط بی نام
...