مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

هنوز نمیدونم چرا...

191 بازدید
سوال شده اکتبر 7, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط همون همیشگی
خیلی وقته دیگه مثه قبل نیسم
اصن انگار حوصله هیچیو ندارم
میخام * چن وقت فرار کنم
نمیدونم کجا فقط میخام برم
یع خستگی مفرط دارم
انگار قرار نی از تنم بیرون بره
دیگه هیچ چیز زندگی جالب نی برام
دلم * خواب طولانی میخاد
خواهشا * راهکار منطقی
5 پاسخ
پاسخ داده شده اکتبر 7, 2022 توسط مسعود
راهکار منطقی
 این میشه که بری سراغ روانشناس و درمان چون علائمت به افسردگی میخوره
پاسخ داده شده اکتبر 7, 2022 توسط بی نام
سلام به شما دوست عزیز

به نظر می رسد که فشار روحی زیادی را تجربه می کنید اما دقت کنید که این شرایط روحی شما احتمالا تحت تاثیر بیماری شما یعنی افسردگی می باشد و درصورت وجود  این حالت نیاز است که اگر شرایط روحی خوبی ندارید برای درمان به روانشناس مراجعه کنید تا با بررسی علایم در اول تشخیص گذاری دقیق صورت گیرد و بعد روند درمانی را طی کنید .

شرایط روحی انسان می تواند بر عملکرد و روابط بین فردی تاثیر زیادی داشته باشد پس نمی توان با نادیده گرفتن آنها پیش رفت .

افراد افسرده دچار هیجانات منفی هستند و دیگران آن‌ها را افرادی ناامید، دلسرد، پریشان، ناراحت و اندوهگین می‌نامند. کسانی که دچار اختلال افسردگی هستند حساسند و زود به گریه می‌افتند. گریه‌های آن‌ها طولانی و دوره‌های آن نزدیک به هم است. کم پیش می‌آید که هیجان‌های مثبت و شادمانی در افراد افسرده پدید آید. آن‌ها بی‌انگیزه و کم‌حوصله هستند. حتی به انجام سرگرمی‌ها و کارهایی که تا پیش از افسردگی برایشان لذت‌بخش و شادی‌آور بوده تمایلی ندارند و شادشان نمی‌کند. آن‌ها به گوشه‌گیری علاقه‌مند هستند و تمایلات جنسی آنان نیز به شدت کاهش می‌یابد.

علایم افسردگی می تواند با موارد زیر همراه باشد و عموما اگر این علایم بیش از دو هفته وجود داشته باشد نیاز به مراجعه به روانشناس هست:

1- سمپتوم های هیجانی و انگیزشی:

تجارب هیجانی مانند غمگینی، نومیدی و …

بی انگیزگی، عدم علاقه به کارها و عدم لذت، کاهش میل جنسی و …

2- سمپتوم های شناختی:

احساس بی فایدگی و تهی بودن و ناامیدی، باورهای بدبینانه، فکر کردن به خودکشی، ناتوانی تمرکز و تصمیم گیری، …

3- سمپتوم های رفتاری:

کندی در انجام کارها یکی از ویژگی‌های رفتاری برجسته‌* افراد افسرده است. افراد افسرده در گفت‌و‌گو با دیگران جمله‌های کوتاه و منفی به کار می‌برند. از نظر فعالیت جسمانی سست و غیرفعالند. دوست دارند ساعت‌ها در رختخواب بمانند و همیشه خود را بدون انرژی و خسته می‌دانند. انجام کوچک‌ترین کاری انرژی بالایی از آن‌ها می‌گیرد و در بیش‌تر واکنش‌های جسمانی کند  و کم‌تحرک هستند. افراد افسرده معمولا به تمیزی، بهداشت، پوشش و لباس، و وضع ظاهری اهمیت چندانی نمی‌دهند البته دقت کنید به شدت بیماری نیز این علایم بستگی دارد .

4- سمپتوم های فیزیولوژیکی:

فراد افسرده را می‌توانیم از روی نشانه‌های جسمانی نیز توصیف کنیم. در طول افسردگی، اشتها و وزن فرد افسرده دگرگون می‌شود. برخی از افراد دچار کاهش وزن و برخی دچار افزایش وزن می‌شوند. آن‌ها نسب به دوران پیش از افسردگی کم‌تر یا بیش‌تر غذا می‌خورند. آن‌هایی که دچار پرخوری هستند حتی در هنگامی که گرسنه نیستند هم دست از خوردن نمی‌کشند. و کسانی که میلی به غذا خوردن ندارند بیش‌تر غذاها را بی‌مزه می‌دانند و احساس بی‌اشتهایی می‌کنند. این تغییر در عادت غذایی می‌تواند زندگی فرد را به خطر بیاندازد. یکی دیگر از نشانه‌های جسمانی افسردگی، یبوست است. افراد افسرده ممکن است چند روز پشت سر هم به دستشویی نروند.

بی‌خوابی و اختلال خواب یکی دیگر از شکایت‌های اصلی کسانی است که دچار افسردگی هستند. آن‌ها به سختی می‌توانند بخوابند و خوابشان کوتاه است به گونه‌ای که بارها در طول شب از خواب می‌پرند. پیاپی کابوس می‌بینند و پس از بیدار شدن از خواب، باز هم احساس خستگی و ناتوانی می‌کنند. همین باعث می‌شود که افراد افسرده ساعت‌های طولانی از روز و شب را به خوابیدن بگذرانند. در خانم‌ها افسردگی می‌تواند سیکل عادت ماهانه را نامنظم کند و حتی برای یک یا چند ماه عادت ماهانه را تجربه نکنند.
در صورتی که احساس میکنید شرایط روحی شما نامساعد شده و روند زندگی شما را تحت تاصیر قرار داده برای تشخیص گذاری درست و تجربه کردن شرایط بهتر
با طی کردن روند درمانی می توانید به آنها دست یابید.
پاسخ داده شده اکتبر 8, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

خب این علایمی که بیان می کنید همه نشان از بهم ریختگی روحی شما دارد و احتمالا شما دوران افسردگی را تجربه می کنید و خب اگر این علایم را بیش از دو هفته داشته باشید بهتر است که برای درمان به روانشناس مراجعه کنید چون یک راحل کلی وجود ندارد که با بیان کردن آن حال شما خوب شود و همه چیز تغییر کند در این مسیر طرح درمان در مسیر ارتباط با شما ایجاد می شود و برای بهبود شرایط روحی نیاز به تداوم در جلسات خود دارید .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-88422495
پاسخ داده شده اکتبر 9, 2022 توسط بی نام

راهکار منطقی اینه که به یه روانشناس مراجعه کنی

چون نشانه‌هات، نشانه‌های افسردگیه

پاسخ داده شده اکتبر 13, 2022 توسط Dsi
#حال منم همینه
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,065 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,871 کاربر

سوالات مشابه
8 پاسخ 2,043 بازدید
سوال شده اکتبر 16, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 61 بازدید
سوال شده اکتبر 9, 2021 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 188 بازدید
سوال شده ژوئیه 10, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط دختری ک کمبود محبت داره
1 پاسخ 301 بازدید
سوال شده Mar 16, 2021 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
2 پاسخ 167 بازدید
3 پاسخ 166 بازدید
2 پاسخ 201 بازدید
...